Sammanfattning MÖTE

Här kommer mer material att titta på

Presentationen

gamification-quizet

Case: COOP:s lojalitetsarbete

VARFÖR NI SKA INVESTERA I GAMIFICATION

Gamification

Vi använder kraftfulla spelmekanismer som poäng, nivåer, tid och topplistor. De kickar igång hjärnans belöningssystem och ger användarna ett dopaminpåslag, vilket gör att de har roligt och engagemanget ökar väsentligt.

ÖVERLÄGSEN EXPONERINGSTID

Våra kunder får ofta över 10 minuters exponeringstid per användare i sina kampanjer, detta dessutom i ett sammanhang som upplevs som roligt, engagerande och stimulerande.

VIRALA FUNKTIONER

Quizverktyget har en inbyggd delningsfunktion som belönar deltagare som sprider quizet vidare till sina vänner. Det främjar den organiska spridningen – som ökar både trafik och engagemang.

LEADSGENERERING

Få nya leads – deltagare som just har valt att interagera med ert varumärke ger hög kvalitet! Tack vare ett genomtänkt upplägg skapar vi ett högt engagemang bland besökarna och ofta resulterar över 30 % av besöken i ett lead.

FLER INSPIRERANDE CASE

CASE: LYKO – QUIZTÄVLINGAR I SOCIALA MEDIER OCH EGET COMMUNITY

Med hjälp av vårt quizverktyg Quiz Widget skapar Lyko sina egna quiz om olika produkter och på olika teman. Några olika exempel är Satisfyer, Coco Dreams, Lyko Beach Bag och MAC-quizerna. Quizerna marknadsförs främst på den egna plattformen ”Lyko Social”, men också i sociala medier. Som en extra bonus har företaget även kunnat använda verktyget internt, i sitt employer branding-arbete.

Läs caset och se hur de lyckades generera över 26 minuters exponeringstid per användare!

CASE: BOKSLÄPPSQUIZ FÖR BONNIERFÖRLAGEN LÄRA

Bonnierförlagen Lära släppte i samband med Bokmässan i Göteborg hösten 2019 boken ”222 saker du inte visste att du ville veta”, där föreläsaren och tidigare läraren Micke Hermansson presenterar vetenskapliga fakta på ett roligt och lärorikt sätt.

För att skapa mer intresse runt boksläppet och skapa ett mervärde för köparna ville man ha en digital del där man kunde spela quiz baserat på bokens innehåll, och vi på MillionMind fick uppdraget.

CASE: ARVID NORDQUIST – QUIZER OM MAT OCH DRYCK I SOCIALA MEDIER

Syftet från Arvid Nordquist sida är framförallt att lyfta sitt digitala inspirationsmagasin Smaka, både för att bjuda på tips och kunskap kring mat och dryck och för att få fler prenumeranter. Verktyget används dock även i andra syften, till exempel internt.

Störst fokus har Arvid Nordquist lagt på kombinationen mat och dryck och framförallt vilka drycker som passar till vilken mat. Under våren har bland annat tre roliga och visuellt aptitliga quizer med dryckestema publicerats – Roséquiz, Bubbelquiz och ett quiz om vinlandet Uruguay. Quizerna har varit både informativa och utmanande och väckt nyfikenhet kring dryckerna samtidigt som man har fått in nya leads. Man har också lyckats med den ibland svåra konsten att lyfta produkter på ett subtilt sätt samtidigt som man bjuder på roligt innehåll och attraktiva priser.

KONTAKTA MIG!

Undrar du över något så är det bara att höra av dig!

Tony Camsjö
Tel: 070 210 38 22
Mejl: tony@millionmind.com