Hornsgatan 80, 118 21 Stockholm

Fånga intresse med informativt och roligt quiz

Demon är ett exempel på hur man skulle kunna använda ett quiz för att presentera ett nytt projekt och ska inte associeras med de bolag som är involverade i projektetIngen del av denna demo kommer att användas i andra sammanhang än på den här exempelsidan.

Nå ut med gamification

NN

Öka intresset

NN

Samla leads

NN

Fler på visningar

NN

Viral spridning

5 tips på hur ni kan använda gamification och quiz i er verksamhet

  1. Hjälp dina presumtiva kunder att upptäcka och visualisera ett projekt och/eller ett område, samtidigt som du samlar leads med en lockande tävling.
  2. Gör en rolig och nyskapande annons som skapar engagemang och sprider kunskapen om ditt projekt i sociala medier.
  3. Använd quiz i nyhetsbrev. Få reda på vad som är viktigt för de som är intresserade av era projekt – skapa en miniundersökning med hög svarsfrekvens.
  4. Skapa ett quiz för nyinflyttade, så att de på ett lättsamt sätt får kunskap om regler och hur saker fungerar i området. Om informationen ges på ett lustfyllt och interaktivt sätt är det större chans att de boende verkligen tar del av den och kommer ihåg den.
  5. Utbilda er säljpersonal och/eller mäklare om ert projekt på ett engagerande sätt som befäster kunskapen. Kombinera med en tävling för att öka motivationen.
Bli uppringd

Fyll i formuläret så ringer vi upp dig.

    Case: SÅ ARBETAR SJ MED GAMIFICATION I SIN CRM-STRATEGI

    SJ började samarbetet med oss för att öka engagemanget och ge ett större mervärde till SJ Prio-medlemmar samt bidra till öka öppningsfrekvensen av medlemsmejlen. Lösningen var att fortlöpande skapa roliga och spännande quiz-tävlingar till sina medlemsmejl.

    Själva quizerna kan handla om allt ifrån filmer och konserter till orter eller högtider, och är ofta kopplade till en speciell händelse med fina erbjudanden och/eller priser.

    Detta har resulterat i många uppskattade tävlingar som bidragit till en längre exponeringstid på sajten och deras varumärke, 100 000-tals spelade spel och stort engagemang.

    Vad är gamification?

    Gamification, som har sin grund i spelelement och spelmetodik, handlar om att förstå vad det är som gör spel så engagerande och överföra den förståelsen till andra områden – som utbildning – för att få ut mer inom respektive område. Gamification gör mottagarna mer nyfikna och intresserade, vilket gör dem mer mottagliga för informationen och kommer ihåg vad de har lärt sig i högre grad, vad det än handlar om. Läs mer om gamification här.

    Om MillionMind

    MillionMind skapar engagemang på webben inom kommunikation, marknadsföring och utbildning. Vår specialinriktning är gamification, vilket innebär att vi hämtar inspiration och metoder från speldesign och överför dem till våra kunders digitala verksamhet. Resultatet blir en mer attraktiv och interaktiv webb som skapar lojala besökare, ökar trafiken och stärker varumärket.

    Vi har kunder från alla möjliga områden, allt från stora välkända företag med tusentals anställda, till mindre företag med stor digital närvaro. Gemensamt för alla är behovet av att nå ut med sin kommunikation på ett mer engagerande vis. Till vår hjälp har vi en egenutvecklad quiz-plattform i världsklass som är designad utifrån ett gamificationtänk. Vi tillför spelmekanismer som tid, poäng, topplistor, utmaningar, levels med mera. Vår styrka ligger i kombinationen av modern design, många olika frågetyper som skapar variation och inslaget av gamification.

    Vi har funnits i över 10 år och har vårt kontor på Södermalm i Stockholm.