Hornsgatan 80, 118 21 Stockholm

Rabattjakten – Öka intresset och försäljningen på Black Friday med quiz och gamification

Demon är ett exempel på hur man skulle kunna använda ett quiz för att presentera produkter eller ett företag i samband med Black Friday och ska inte associeras med de bolag som förekommer i demoquizetIngen del av denna demo kommer att användas i andra sammanhang än på den här exempelsidan.

Gamification ger ökat engagemang

NN

Öka intresset = sälj mer

NN

Samla leads

NN

Mångdubbla exponeringstiden

NN

Viral spridning

5 skäl att använda gamification och quiz på Black Friday och i dylika kampanjer

  1. Gamification triggar hjärnans belöningssystem, vilket gör att man upplever en aktivitet som roligare och vill fortsätta med den. Detta ökar i sin tur lojaliteten till varumärket.
  2. Man får ett roligare sätt att presentera produkter, företag och företeelser. Även detta ger mottagarna en mer positiv upplevelse av varumärket och lojaliteten stärks.
  3. Med ett quiz där man får jaga den högsta rabattnivån ökar chansen att man verkligen handlar sedan, med rabattkoden man just har vunnit.
  4. Jakten på den högsta nivån leder till många spel = flera minuters exponeringstid för varje mottagare för varumärket, vilket är långt mer än man når med annonser eller isolerade videoklipp.
  5. Våra inbyggda utmanings- och delningsfunktioner gör att quizet sprids viralt till spelarnas vänner och bekanta, och när de har en positiv känsla kring quizet och varumärket är de mer benägna att sprida det i sina kanaler.
Bli uppringd

Fyll i formuläret så ringer vi upp dig.

    CASE: BLACK FRIDAY-KAMPANJ – NELLY.COM, GYMGROSSISTEN, LEKMER & CDON.COM

    Uppdraget var att skapa en samordnad Black Friday-kampanj för Sverige, med erbjudanden från Qliro Groups varumärken CDON.COM, Gymgrossisten, Lekmer och Nelly.com, i syfte att driva nya leads och besökare till deras hemsidor.

    Med hjälp av vårt kalenderverktyg skapade vi på MillionMind tillsammans med Qliro Group en 24-timmarskampanj med lucköppning varje timme under hela Black Friday-dygnet. Qliro Group stod för material och erbjudanden och skapade egna frågor.

    Vi räknar slutresultatet, totalt 18 000 deltagare, som något av en succé utifrån förutsättningarna.

    Vad är gamification?

    Gamification, som har sin grund i spelelement och spelmetodik, handlar om att förstå vad det är som gör spel så engagerande och överföra den förståelsen till andra områden – som utbildning – för att få ut mer inom respektive område. Gamification gör mottagarna mer nyfikna och intresserade, vilket gör dem mer mottagliga för informationen och kommer ihåg vad de har lärt sig i högre grad, vad det än handlar om. Läs mer om gamification här.

    Om MillionMind

    MillionMind skapar engagemang på webben inom kommunikation, marknadsföring och utbildning. Vår specialinriktning är gamification, vilket innebär att vi hämtar inspiration och metoder från speldesign och överför dem till våra kunders digitala verksamhet. Resultatet blir en mer attraktiv och interaktiv webb som skapar lojala besökare, ökar trafiken och stärker varumärket.

    Vi har kunder från alla möjliga områden, allt från stora välkända företag med tusentals anställda, till mindre företag med stor digital närvaro. Gemensamt för alla är behovet av att nå ut med sin kommunikation på ett mer engagerande vis. Till vår hjälp har vi en egenutvecklad quiz-plattform i världsklass som är designad utifrån ett gamificationtänk. Vi tillför spelmekanismer som tid, poäng, topplistor, utmaningar, levels med mera. Vår styrka ligger i kombinationen av modern design, många olika frågetyper som skapar variation och inslaget av gamification.

    Vi har funnits i över 10 år och har vårt kontor på Södermalm i Stockholm.